Celoživotní vzdělávání organizované Centrem celoživotního vzdělávání je jedním z důležitých pilířů Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích.
Centrum celoživotního vzdělávání nabízí nově také studium v rámci Univerzity třetího věku, přičemž nabídka těchto kurzů se odvíjí od nejnovějších trendů a od stále se měnící poptávky veřejnosti po vzdělávacích kurzech.
Od roku 2021 je Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích členem Asociace Univerzit třetího věku, která sdružuje instituce nabízející vzdělávací aktivity určené zájemcům v důchodovém věku.
Univerzita třetího věku (U3V) je v rámci Centra celoživotního vzdělávání novinkou, nicméně se stává standardem vysokého školství po celém světě. Jejím cílem je poskytnout možnost seberealizace a rozšíření znalostí na vysokoškolské úrovni i lidem v postproduktivním věku a nabídnout jim tak smysluplnou výplň volného času a příležitost k osobnímu rozvoji v kolektivu vrstevníků.
Základní informace:
Forma výuky: prezenční
Místo konání: Kněžská 94/5, České Budějovice Okružní 517/10, České Budějovice
Cena: 500,- / semestr
Vstupní předpoklady: nejsou požadovány
Způsob ukončení: každý semestr je zakončen podle pokynů vyučujícího, po splnění celého programu následuje promoce
Kdo se může do studia na U3V v rámci celoživotního vzdělávání přihlásit?
zájemce, který dosáhl věku potřebného pro přiznání starobního důchodu
zájemce v plném invalidním důchodu
zájemce, který nesplňuje výše uvedené podmínky, a přesto ho studium na U3V zajímá, uvede tuto informaci do poznámky v přihlášce
Program Ochrana seniora jako spotřebitele
Program je zaměřen na získání znalostí a kompetencí v oblasti prevence základních rizik, které seniorovi jako spotřebiteli hrozí. Uchazeči se seznámí s vybranými prvky legislativy, institucemi a instituty ochrany spotřebitele v ČR a EU, základy finanční gramotnosti a zorientují se ve spotřebitelských smlouvách, nekalých praktikách a poznají rizika působení mediální a především reklamní komunikace, cílené na seniory.
Náplň programu:
označení kurzu
název kurzu
1.sem
Senior jako spotřebitel
2.sem
Základy finanční gramotnosti
3.sem
Reklamní a mediální praktiky
4.sem
Základy práce s počítačem
5.sem
Angličtina pro seniory
6.sem
Trénink mozku
Tento semestr:
Základy finanční gramotnosti
Oblast Finance
Blok 1: Finanční gramotnost spotřebitele. Blok 2: Základy finanční matematiky.
Blok 1: Charakteristika daňové soustavy ČR. Blok 2: Daně přímé a nepřímé.
Tento semestr:
Základy práce s počítačem
Práce s internetem – bezpečnost, elektronická komunikace.
Zpracování textu – odkazy, formátování.
Tabulkový procesor, funkce, filtry.
Prezentace – jak vytvořit prezentaci, práce s textem, obrázky, grafy.
Kurzy:
Proč je pravda důležitá aneb jak správně pracovat s informacemi
V současnosti se ve veřejném prostoru často objevují termíny jako doba postfaktická, dezinformace, fake news apod. Ale co to vlastně je? Jak s informacemi pracovat, jak je třídit a jak jim rozumět? A jsou vlastně všechny informace, které dostáváme, nějak důležité?
V rámci kurzu se studenti naučí technikám práce s informacemi, seznámí se s tipy pro odhalení dezinformací, eliminací komunikačních šumů atd.
Dále budou uvedeny základní principy sdílení informací a tacitních znalostí (zkušeností).
12 přednášek po 60 minutách
Úspěšné podniky, manažeři a produkty české historie i současnosti Kurz, který se skládá z 12 lekcí se převážně zaměřuje na nejvýznamnější podniky působící v česku (Baťa, Škoda, Tatra, Aero, Alza, Regiojet, Rohlík, KIWI atd.). Dále se podíváme na úspěšné podnikatele a manažery (Tomáš Baťa, Emil Škoda, František Křižík, Václav Klement, Hana Podolská a další. V neposlední řadě si také představíme produkty, které změnili náš stát od středověku až po současnost produkty (hořické trubičky, kostkový cukr, kontaktní čočky, umělé cévy atd.).
V kurzu budou uváděny faktické souvislosti, cesty k úspěchu nebo skandály související s danými podniky, manažery či produkty. Studenti si rozšíří znalosti a zároveň budou mít možnost konfrontovat české úspěchy ve vybraných historických etapách.
12 přednášek po 60 minutách
Společensko-vědní předmět
Kurz se orientuje především na komunikaci. Posluchači se naučí správně porozumět, vyjádřit se, ale i správně nad komunikací přemýšlet. Těšit se mohou i na vybrané kapitoly z psychologie a etiky.
„Komunikace v dnešní době. Potřebuji slovník?“, „Interkulturní komunikace v praxi“, „Komunikujte mistrovsky“, “Minikurz tvůrčího psaní. Píšeme autobiografii“, „Je etika dnes stejná jako dřív?“, „Kritické myšlení aneb proč (ne)soudit druhé“, „Pozitivní myšlení v praxi“, „Jak jednat s lidmi, kteří nedokážou naslouchat“, „Psychologické pasti peněz“, „Jak bojovat s nejistotou“
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.