Přípravný kurz ke SZZ Bc. Business analytik SZZ: Ekonomika a management
“Zopakovat nejdůležitější témata, vytvořit celkový a ucelený přehled dané problematiky, upevnit návaznost cvičení a přednášek a zopakovat témata, které účastníkům z dané problematiky dělají největší problémy.”
Základní informace:
cena: 1000 Kč (v ceně kurzu nejsou zahrnuty studijní materiály)
organizace kurzu: prezenční výuka
realizace kurzu: o víkendech
sběr přihlášek: do 26. 4. 2023
realizace kurzu: květen 2023
minimální počet účastníků: 20
Rozsah kurzu:
24 vyučovacích hodin
Okruh: Marketing – 3 hodiny
Okruh: Teorie managementu a procesní řízení – 3 hodiny
Okruh: Mikroekonomie – pro bakalářské studium – 8 hodin (2x 4h)
Okruh: Makroekonomie – pro bakalářské studium – 8 hodin (2x 4h)
Okruh: Podnikové hospodářství – 2 hodiny
Náplň a obsah kurzu:
Okruh: Marketing (1 den)
Obsah kurzu:
Vymezení marketingu a marketingového mixu
Marketingový výzkum a jeho metody
Proces S-T-P
Marketingová komunikace a komunikační mix
Spotřebitel a jeho chování
Okruh: Podnikové hospodářství (1 den)
Obsah kurzu:
založení podniku, zakladatelský projekt, podnikání, systémové pojetí podniku
primární funkce podniku – nákup a řízení zásob
primární funkce podniku – výroba a obchodní činnost
primární funkce podniku – řízení lidských zdrojů a investiční činnost
sekundární funkce podniku – účetnictví, controlling, výzkum a vývoj)
Okruh: Teorie managementu a procesní řízení (1 den)
Obsah kurzu:
Systémové vymezení podniku.
Podnikové prostředí (mikroprostředí, mezoprostředí a obecné makroprostředí).
Osobnost a role manažera, styly řídicí práce.
Manažerské funkce.
Vymezení procesního řízení, přechod z funkčního na procesní řízení, principy a zásady procesního řízení.
Okruh: Mikroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
Základní ekonomické pojmy, utváření trhu, dělba práce. Základní prvky trhu, nabídka, poptávka, elasticita poptávky, tržní rovnováha, konkurence.
Chování spotřebitele a formování poptávky na trhu výrobků a služeb.
Chování firmy a vytvoření nabídky. Elasticita nabídky.
Produkční funkce a izokvantová metoda.
Firma v podmínkách dokonalé konkurence.
Nedokonalá konkurence a chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu – monopolistická konkurence.
Nedokonalá konkurence a chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu – oligopol.
Nedokonalá konkurence a chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu – monopol.
Náplň a obsah kurzu:
Okruh: Mikroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
Zisk a alternativní cíle firmy.
Trh výrobních faktorů. Utváření tržní ceny výrobních faktorů.
Trh půdy. Trh kapitálu.
Trh práce.
Rozdělování příjmů a bohatství.
Všeobecná rovnováha.
Mikroekonomická politika státu, tržní selhání.
Okruh: Makroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
Měření výkonnosti ekonomiky, produkt, důchod, vč. matematického popisu relevantních veličin.
Agregátní nabídka, vč. grafického popisu.
Agregátní poptávka, vč. grafického popisu, a složky AD, vč. matematického popisu relevantních veličin.
Modely makroekonomické rovnováhy a její poruchy, vč. grafického popisu.
Ekonomický růst, vč. matematického popisu relevantních veličin.
Hospodářské cykly, vč. grafického popisu.
Inflace a cenové indexy, vč. matematického popisu relevantních veličin.
Okruh: Makroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
Nezaměstnanost a trh práce, vč. matematického popisu relevantních veličin.
Peněžní agregáty, rovnováha peněžního trhu, mezinárodní trh peněz, vč. grafického popisu.
Hospodářská politika státu, její cíle a účinnost, vč. grafického popisu.
Monetární politika, vč. grafického popisu.
Fiskální a důchodová politika, vč. grafického popisu.
Vnější ekonomická rovnováha, platební bilance.
Makroekonomická úloha státu, protekcionismus a integrace.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.